Sunday, May 29, 2011

شوية لخبطة طلعت فى مرايا صغنططة part 3 :))

يا مرايتى يا حكايتى
يا قصتى يا روايتى
انا رجعتلك تانى اهو اكملك حكايتى
سبتك فترة كانت صعبة عليا
كنت قاعدة وحدانية
بس كنت قررت انى هاحل مشاكلى لوحديا
قلت لنفسى انا مش هاضعف واستسلم لواقع مش عايزه تشوفه عنيا
مش هاخاف وهابطل ابص حواليا
مش هاقلق وهاخلى نفسى مرضية
قلت لازم اقرب من ربنا شوية
داهو الى خلقنى وهو الى اعلم باللى فيا
هو الى قادر يطلعنى من كئابتى ديا
وطبعا جريت جرى حضرت المصليه
اتوضيت وصليت ركعتين كانوا من احلى اللحظات الى عدت عليا
كنت قاعده فى الاوضه لوحديا
ماحدش شاف دموعى وهى نازلة من عنيا
قاعده بس بشكى وافضض لربنا من غير مايكون حد حواليا
طلعت كلام وحكاوى عمرى ماكنت اتخيل ان لسانى ينطق بيها
نزلت دموع عمر ما عينى كانت تقدر عليها
عارفة يا مرايتى
اد ايه ربنا بيحبنا
دايما ناسينه بس بردو فى عز توهاننا بيدلنا
ادانا القرأن الى يخلى السعاده تقرب مننا
ويبعد اى حزن او خوف عن قلبنا
ادنا الدعاء الى بيه نعمل معجزات
ادانا الصلاة الى بتعلى الروحانيات
اداانا واداانا واداانا
وبردو لسه مش فى قلبنا
طب ليه مانقربش اكتر من ربنا
ونبطل نتوه اكتر فى نفسنا
دا الطريق واضح اهو اووى قدام قلبنا
نفكر شوية بقى بعقلنا
وساعتها هانعرف ان طريق ربنا
هو السعاده الى تبعد الحزن عننا
يلا لسه فيه وقت .. عايزين نتقابل فى الجنه كلنا
عايزين السعااده ؟؟؟
امشوا فى الطريق الصح .. طريق ربنا :))

by : S.K.Y

No comments:

Post a Comment